En mor ville att hennes trillingdöttrar skulle få ett bra liv. När de tre tjejerna var giftasvuxna ställde hon till med ett hejdundrande trippelbröllop då alla tre funnit sin livskamrat.
Innan de nygifta paren försvann på bröllopsresa tog hon dem avsides och bad dem att skicka varsitt vykort, gärna med en diskret rapport hur deras äkta män fungerade i sexuallivet.
Efter en vecka kom kort nummer ett. Det var avsänt i den grekiska arkipelagen och innehöll bara ett ord; Nescafé.
Modern tittade konfunderat på vykortet innan hon gick till skafferiet och letade upp Nescaféburken som samlade damm därinne. På burken fanns att läsa "Good to the last drop".
Nästa vykort kom en vecka senare. Det var frankerat i USA där dotter nummer två red omkring i svenskbygderna i North Dakota. På kortet stod det Benson & Hedges.
Hon gick ut i vardagsrummet och läste på sin makes cigarrettpaket; King Size - Full taste.
Det tredje vykortet kom efter ytterligare en vecka och var postat på Nya Zeeland. Återigen en ordrebus. Denna gång British Airways.
Modern surfar då in på flygbolagets hemsida och läser deras slogan. Three times a day. Seven days a week. Both ways.
Man måste skriva av sig ibland
10 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar