onsdag 24 oktober 2007

Flygstrul

Skulle åka hem med Cimber Airs flight från Billund i går. Efter check-in knallade jag bort för att lokalisera gaten. Döm om min förvåning när jag såg att flyget var inställt! Rusade till informationen för att lösa problemet. Blev snabbt ombokad till Köpenhamnsplanet ett par timmar senare och fick även en biljett med SAS vidare till Arlanda. Cimber erbjöd sig inte ens att bjuda på en kopp kaffe i kompensation för att de totalt stal fyra timmar av min tid. Det visade sig nämligen att SAS-flighten var försenad från Kastrup. Jag, som hade räknat med att vara hemma vid sjutiden på kvällen, käka middag och sortera bilder i lugn och ro var inte hemma förrän vid elvatiden. Detta tack vare uppställning från farsan som tog bilen och körde de fyra milen enkel resa för att hämta mig.
SAS hade dock den goda smaken att bjuda på käk ombord som kompensation för förseningen.
På söndag flyger jag SAS igen. Vi får se om käket blir gratis även på den flighten. Jag har ju några timmars marginal i London tills mitt anslutningsplan lyfter...

Inga kommentarer: