söndag 6 juni 2010

Desillusionerad ungdom

I söndags såg jag en del tips om olika rätter som passar på studentfesten. Då tänkte jag att jag förmodligen gått på min sista studentfest.
Två dagar senare kom vännen Roger med en inbjudan till just en studentfest. Hans frus yngsta dotter slutade yrkesplugget och skulle fira.
Då påminde jag mig att Roger har två barn till som lär ha studentfester. Likaså syrrans yngsta, så det lär bli några fester till.
Vi hade kul i fredags. Smörgåstårta, vin och vimmel. Studenten själv slocknade på soffan vid halv tiotiden:-)
Nationaldagen har jag firat med att småstäda lite. Köpte hem en tigerkaka då jag tänker bjuda morsan och farsan på fika när de dyker upp lite senare.
Det får bli mitt sätt att fira nationaldagen.
I fredags rullade studentflaken fyllda med glada ungdomar. Glada förresten, på ett flak hade ungdomarna satt upp en banderoll med texten: I morgon medvetslös - På måndag arbetslös.
Vilka trista framtidsutsikter de har. Hoppas att de lyckas i arbetslivet.

Inga kommentarer: