fredag 20 augusti 2010

Strul men kul

Har ägnat dagen åt att fixa inför ett par resor.Den första resan blir bloggkryssen i morgon. Tyvärr har det blivit lite manfall, men jag räknar med att vi som finns ombord ska få en trevlig dag. Hoppas att Roger hinner krya på sig och att Bitte fått sova ut ordentligt.
Om det går enligt planerna hämtar Roger upp mig här hemma för en mellanlandning hos honom där jag dumpar en del av fotoutrustningen samt bagaget för nästa resa. Sen tar vi oss till Djurgårdsbron för att träffa Flunkis, Buzan, Emelie med flera.
Efter en nice cruise övernattar jag hos Roger som bjuder på skjuts till flyget på söndag.
Då det fanns lite plats över ombord ringde jag en polare som jobbar på Naturvårdsverket. Tänkte att den eldrivna båten vi ska ut med borde vara av intresse för honom rent jobbmässigt. Han hade annat för sig vilket jag kan förstå då jag ringde med kort varsel. Hans kommentar var dock rätt så kul:
-Jag jobbar ju med sånt hela veckan. Det vill jag koppla av under helgen.
Hmmm... Jag ska försöka övertala honom att köpa en riktig jänkebil. En som väger över två ton, går på 98-oktanig bensin och drar 2,5 liter soppa milen. Då kan han koppla av miljötänket rejält:-)
Jobbigast idag är datorstrulet. Har sorterat mitt ganska omfattande bildarkiv och lagt en hel del på min flyttbara hårddisk. Därefter körde jag en fullständig Ad-Awarekoll på samtliga diskar. Det tog 18 timmar.
Ad-Aware ville ha en omstart då de hittat ett allvarligt problem. Därefter har inte burken velat vara med. Internet segar. E-posten funkar inte alls. Kunde dock se att pappa skickat ett mail, men inte fan kunde jag öppna det.
Webbmailen var givetvis tom eftersom mitt vanliga mailprogram redan tankat hem det som fanns.
Efter flera omstarter (som skedde med utdragen sladd) gav jag upp. Nu står trotjänaren och får en sista Ad-Awaresmörjning medan jag sitter på balkongen med min laptop.
Men men. Man får hoppas att det fixar sig med trotjänaren och att alla är friska och krya i morgon.
Då blir det kul, trots allt strul!

Inga kommentarer: