måndag 20 december 2010

Dagens Nyheter

Min morgonritual skulle bli väldigt fattig utan min morgontidning, Dagens Nyheter.
Ritualen är som följer: Plockar upp tidningen från hallmattan, där den ligger som en lysande fyr i det mediamörker som uppstått under nattsömnen.
Droppar den på matsalsbordet innan jag fortsätter in i köket och fixar till frukost. Kaffet är viktigast. När frukosten står på bordet avnjuter jag den medan jag läser del ett, nyhetsdelen, samt hinner börja på Kulturdelen. När Namn & Nytt samt frukosten är slukad tar jag med tidningen ut på balkongen och löser dagens korsord medan jag röker dagens första Marlboro. Ekonomidelen läser jag på muggen, då det mest handlar om skit ändå:-)
Som trogen prenumerant får jag emellanåt erbjudanden att bjuda en god vän på en månads gratis prenumeration. Jag har erbjudit flera vänner att ta del av DN:s lilla present till trogna prenumeranter, men ingen har nappat.
För någon vecka sedan kom DN:s julkort med ett litet erbjudande. Gissa vad...
Jodå, jag fick den fina ynnesten att bjuda en vän på en månads morgonglädje med omnämnd tidning.
Ganska många liknande erbjudanden har hamnat i pappersinsamlingen därför att jag inte varit tillräckligt aktiv med att bjuda mina vänner på denna dyrbara gåva.
Därför bestämde jag mig för att vara extra aktiv så här i juletider.
I dag har jag ringt över tio samtal. De som inte redan prenumererar på DN vill inte ha den. Inte ens fast den är gratis.
DN har nog nått sin all time high. De som vill ha tidningen betalar för att få den.
Man kanske ska sluta prenumerera så att någon kompis kan bjuda mig på en gratismånad...
Eller så kanske tidningen tar sitt förnuft till fånga och fixar något mer lockande i promotionsyfte. Jag skulle gärna vilja få chansen att vinna något fint varje månad som trogen prenumerant i stället för att få värdelösa gratisprenumerationer.

Inga kommentarer: