onsdag 9 januari 2008

Årsstart

Nu börjar man äntligen få tag i redaktörerna, PR-folket börjar ringa och man känner att det börjar dra i gång så sakteliga. Men varför denna ketchupeffekt hela tiden? Ni vet, först kommer ingenting, sedan ingenting, sedan allting...
Ett lysande exempel på ketchupeffekten är följande: Om ett par månader ska jag till Kenya på jobb. Är bortrest i fyra dagar inklusive restiden. Blir därefter hemma i tre dagar innan jag (förmodligen) åker till Sicilien på annat jobb (inbjuden av två PR-gubbar som ovetande av varandra ringde med ett par timmars mellanrum). Ska checka intresset för Sicilienjobbet med en av mina uppdragsgivare i morgon. Hemresan går via Göteborg där jag hoppas att kunna övernatta hos vännen Walter Repo och hans sambo Katarina. Walter har gett klartecken till min visit med förbehållet om att han är hemma just då.
I vår bransch kan man inte ha allt för lång framförhållning när det gäller sociala grejor. Det gäller även mig själv. Ok, mammas 70-årsdag är prioriterad i år. Den dagen är spikad i kalendern. Då ser jag till att vara hemma så jag kan uppvakta henne! I Götet ska jag träffa en massa annat löst folk inom reseindustrin samt umgås med kolleger ett par dagar och sen blir det nog X2000 hem. Man ska ju vara politiskt korrekt emellanåt. Dessutom gillar jag tåget. Det tar bara tre timmar och jag kommer direkt till Stockholm Syd/Flemingsberg, tio minuters bilresa hemifrån.
Då lär man ha hemlängtan. Elva dagar med tre dagar hemma, jobbat i tre länder på två kontinenter och förmodligen bagaget fullt med minnesanteckningar och broschyrer tar på krafterna. Sen ska man skriva knäcken, bilder ska sorteras etc. Jag lär nog känna att jag lever efter den svängen. Men who cares. Bokade in en sväng till Golden Sands i Bulgarien i dag så jag har en semester att se fram emot också. Fyrstjärnigt hotell med bästa läge.
Närmast har jag ett fotojobb, ska plåta Babben Larsson i morgon. Hoppas att hon ställer upp på att jag hänger upp henne i en travers:-) Sen ville Fadde att vi skulle träffas under eftermiddagen för att ordna några tillägg i boken (som jag bara VILL ha ut NU). Därefter blir det en tripp till metropolen Strängnäs innan jag packar för nästa tripp, till Helsingfors och Tallinn, förhoppningsvis med det nya passet i fickan.

Inga kommentarer: