fredag 11 januari 2008

Vinterkräksjukan

Började dagen (som egentligen var igår) med att köra till Sundbyberg för att plåta Babben Larsson. Hon har legat hemma i vinterkräksjukan, så man får hoppas att man inte blivit smittad. Jag var noga med att inte föra upp högerhanden (som jag skakade hennes traversnäve med när vi möttes och när vi skildes) upp till ansiktet. Därefter drog jag till Älvsjö för att träffa Fadde. Där såg jag till att tvätta händerna, så jag borde nog klara mig från den rätt så jobbiga kräksjukan...
Fick ett nej tack gällande jobbet på Sicilien. Lika bra det. Då kan jag mellanlanda hemma i lugn och ro före mässan i Göteborg efter Kenyatrippen. Samma tidning tackade ja till en annan grej som jag fixar i nästa vecka. Allting jämnar tydligen ut sig i långa loppet.
Fadde berättade en story om när han var livvakt åt Julio Iglesias. Den berättelsen kommer i boken och är värd att dra på smilbanden åt. Dessutom gick vi igenom hur han känner att från att i princip äga världen och ha ekonomi att göra allt han känner för till att tvingas räkna enkronor och inte ha en spänn över till nöjen. I bland räcker degen inte ens till mat och hyra. Ska skriva detta bonuskapitel i morgon innan jag sticker till kusinen. Hoppas att mitt pass är klart i morgon. Då får man väl ta en tur upp till polishuset för att hämta ut det i mina ögon ganska onödiga dokumentet.
Sedan blir det nog en trevlig helg med visit hos kusin samt söndagspromenad tillsammans med Jenny här i Huddinge Hill.

Inga kommentarer: