tisdag 18 maj 2010

Ketchupeffekten

Ni vet väl hur det funkar när man ska hälla ketchup ur en glasflaska?
Först kommer ingenting, sedan ingenting och sedan allting...
Ungefär så känner jag mig nu.
Som jag tidigare berättat fixade jag ett reseknäck om Polen i förra veckan.
I fredags träffade jag stuntmannen Johan Torén och la halva helgen på att skriva om honom för en hojtidning som tackat ja till knäcket.
En biltidning ville också ha en grej om Johan, men jag la det på is för att i stället lägga mig på händer och knän och skura hallgolvet i söndags.
Väl i städtagen tog jag en sväng i badrummet samt i köket också.
I går (måndag) hade jag planerat att skriva halva dagen och städa halva dagen.
Började med att ringa en tidning som haft köpstopp i ett halvår på grund av nya ägare. Föreslog en grej om nya Renault och deras presentation i lördags som jag bevistade.
Redaktören sa att om jag bara skickade det så skulle han titta på det. Hm, inget bestämt, men en möjlighet, så jag randade testen, roddade bilder och skickade texten på korr innan jag fortsatte med Torénjobbet till den andra motortidningen.
Vid arbetstoppar brukar jag anlita en korrekturläsare. Den killen är suverän. Snabb, korrekt och gratis. Tack farsan!
Därefter var det dags att fortsätta med saneringen efter stambytet. Men jag noterade en hög med obetalda räkningar som blivit liggande. Dessutom låg det en fordran som gällde en av mina God Man-uppdrag, så jag började med att fixa till det. När min huvudmans ärende var ordnat försökte jag logga in på mitt eget bankkonto. Det gick inte.
För ett par veckor sedan tvingades jag att skapa ett särskilt skydd för VISA-kortet och därför kunde jag inte komma åt mina konton på det sätt jag är van vid.
Efter en massa snack med supporten (efter 25 minuters väntetid i telefonen) kunde jag fixa det som skulle fixas där.
Sen ringde en kille i styrelsen i bostadsrättsföreningen och ville ha ett möte.
Då insåg jag att det inte skulle bli någon städning i dag.
Efter mötet satte jag mig i stället och skrev ett knäck om Baltikum. Det är klart till 75 procent. Resten randar jag när jag vaknar och sedan ska jag banne mej städa. Vi ska ha årsmöte i bostadsrättsföreningen klockan 19.00 och jag hoppas att hinna hem till hockeymatchen, men det är inte säkert att det blir så.
Den som lever får se...
Numera finns det ketchup i plastflaskor så man slipper ketchupeffekt. Kan man inte ordna nåt liknande med "måste göra-saker"? Lägga dem i en plastflaska och squeeza fram dem i lagom dos:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Aserejé ja de jé de jebe
tu de jebere sebiunouva
majabi an de bugui
an de buididipí

Rocio Muñoz