onsdag 14 juli 2010

Hett och kallt

Som vanligt sitter man och beklagar sig över värmen.
Som man inte skulle ha vant sig efter alla dessa somrar som förflutit genom åren.
Intervjuade en kille igår om lastbilsdäck. Han ringde idag och ville plötsligt inte längre vara med. Får väl ringa en annan snubbe i morgon för att få ett fejs till knäcket. Killens argument att inte vilja fullfölja var att jag missförstått en del saker.
Men hallå?
Det var ju just därför jag mailade intervjun. Om jag missförstått något kunde han ju rättat till felen så hade vi varit på banan igen.
Men jag fick en del bra tips så det blir säkert bra i slutändan.
Dagen har ägnats åt att fixa min halogenlampa på balkongen. Den pajade under nattens mörker, så jag förbannade mig själv att jag inte hade batterier i ficklampan och fick läsa i värmeljusens sken. Fixade till lampan i morse innan jag observerade att kylskåpet bjöd på 14 plusgrader. Illa, illa...
Det fick bli en snabbavfrostning med massor av kastruller med kokande vatten som tinade upp kylen innan jag drog igång eländet igen.
Min kyl är 50 år gammal, så det är alltid lika spännande att checka om kylan kommer tillbaka efter en avfrostning.
Jodå, sist jag kollade låg kvicksilvret på 13 grader och bättre blir det.
Trots hettan utanför!

Inga kommentarer: