onsdag 6 februari 2008

Boken är på gång

Tjahapp, så har det hänt en del igen.
Norskarna har hört av sig. De har strul med datorn, men lovar att skicka bilder så fort de löst problemen. Ser fram mot dessa så jag kan fortsätta med mitt Hurtigrute-knäck.
Blev av med mitt medialeg från Svenska Bilsportförbundet häromdagen. Jag har ju inte bevakat svensk motorsport under 2007, förutom Bilsportmässan i Älvsjö. Då förbundet även kräver att fotografer ska ställa sina bilder till gratis förfogande väljer jag att sätta ner foten. No way att jag bjuder dem på bilder i utbyte mot en värdelös plastbit. Jag är så pass etablerad så jag får presskort på de evenemang jag vill besöka ändå. Men nu ska jag granska SBF lite mer kritiskt. Det kan bli kul!
Berättade för en restidning om mina lyckade bokningar inför mässan i Göteborg. Jag föreslog en krönika och de köpte direkt. I och för sig sålde jag mig billigt, men summan överstiger biljettpriset med råge.
I dag har jag intervjuat en profil inom resebranschen för samma tidning. Har just skickat manus till honom för faktakoll.
Hade också mailkontakt med vännen Uwe hos Tyska Turistbyrån. Vi ska göra en tripp till Das Vaterland i april och kolla några bilfabriker. Det ska bli både kul och intressant!
Fick mail från min och Faddes förläggare häromsistens. Boken är nu nagelfaren av juristerna och manus är tvättat från allt som kan innebära rättegångar. Ska bara göra ett litet tillägg om Faddes upplevelser i Fångarna på fortet. Vi ska träffas i morgon.
Håll koll på din lokala bokhandel i april. Då ska det bli release!

Inga kommentarer: