onsdag 20 februari 2008

I morgon, då djäklar

Hittills har veckan varit ganska strulig. Har inte fått tag i en viss redaktör som jag levererade ett jobb åt för en månad sedan. Nu har jag mailat honom två gånger, senast i dag. Om han inte hör av sig senast fredag så skickar jag faktura ändå, så det så!
Min trådlösa telefon sa upp sig häromdagen. Ska göra ett besök hos föräldrarna på fredag och kolla på deras nya trådlösing. Om jag gillar den så köper jag en likadan. Har för övrigt starka planer på att överge det fasta nätet, men då man gick på det där med Teliaaktier ska man kanske vara lojal så aktierna inte tappar värdet totalt.
Snackade med VW Magasin i dag. De tackade nej till mitt reportageförslag, men vill behålla kontakten. De vill tydligen ha lite resereportage emellanåt. Redaktören antydde att jag kanske kan få börja jobba lite åt Audi Magasin också. Det vore jättekul att få göra några reportage till den tyska lyxbilstillverkarens kundtidning. Audis varumärke är ju ett av världens mest ansedda! Hoppas att lite av Audis glans smittar av sig till LJ Media också...
Skulle träffat Gun och Tony på Etablering Utomlands. Gunsan vill bjuda på middag i deras bostad på södermalm, men då de är inne i ett stim av jobb så skjuter vi på det till nästa vecka. Det ska bli kul att ta en kväll med dem. De är verkligen supertrevliga och från att "bara" ha varit vänner så är de numera också bra uppdragsgivare.
Tog en prommis med Jenny och jyckarna i stället.
I morgon ska jag ta en fika med fotografen Roger Schederin innan jag slår näven i bordet hos den redaktör jag berättade om i förra inlägget. Jurist är kontaktad och jag ligger i startgroparna för att klå dem på ett sexsiffrigt belopp om de inte antar mitt förslag om tilläggsfaktura.
Därefter ska jag träffa en reklamkille som bland annat har Scandlines på sitt konto. Sen blir det årsmöte hos Sveriges Turistjournalister med mingel och mat på Hilton. Som avslutning kanske jag tar en promenad in i Gamla Stan där några kompisar kommer att häcka i morgon afton.

Inga kommentarer: