lördag 16 februari 2008

Vårstämning

Grrrr!
Fick en beställning om ett par knäck från Sydafrika i början av november.
Det skulle bli två korta grejer på omkring en helsida styck, text och bild inkluderat.
Det ena gav det andra. Redaktionen hörde av sig med jämna mellanrum. Bad om faktarutor, lite mer om ditten och datten. Till slut kände jag att jag lagt ner alldeles för mycket tid och arbete på beställningen, som dessutom var lågbudget och med tanke på att betalningen kom sex veckor efter förfallodatum har jag varit allt för snäll!
Nu är jag inte snäll längre. Jag är minst sagt skitförbannad!
Jag fick tidningen i går (torsdag trots att det har hunnit bli lördag, men jag har inte gått till sängs ännu) och mina två kortisar på en sida styck hade växt till hela tio sidor där de använt massor av mina bilder samt allt som jag skrivit.
I nästa vecka ska jag försöka träffa dem och om vi inte kommer överens om ett lämpligt (och femsiffrigt) belopp på tilläggsfakturan så kommer jag att få en ny erfarenhet i livet, nämligen min första dag i rätten.
Då blir det vårstämning!

Inga kommentarer: