onsdag 27 februari 2008

Ljuset i slutet av tunneln?

Har haft idétorka ett tag. Inte bra för vare sig produktiviteten och ekonomin.
Fick en inbjudan från Barrie Robinson, Irlands ambassadör i Stockholm, om att fira St. Patricks Day i hans sällskap. Tyvärr så krockar det med min resa till Göteborg, så jag tackade nej.
Fick ett par idéer idag. Ringde min gamla uppdragsgivare, Bilsport, och fick i varje fall inte ett omedelbart nej tack. Hoppas på positivt svar i morgon.
Ringde sedan Mats, en kille jag träffade på en Tysklandsresa. Han är nyhetschef på Skånska Dagbladet. Mats gillade min idé för hans tidning och ville att jag skulle maila honom så han kan puffa det vidare. Dagstidningar har ju en del olika beslutsfattare och redaktioner, liksom.
I morgon ska jag och polaren Roger på en tillställning som Österrikes Turistbyrå bjuder på inför fotbolls-EM. Räknar med god mat. Österrikarna brukar inte vara snåla med fettdrypande korvar och andra charkuterier.
På fredag väntar ett möte med tidningen Affärsresenären. Därefter ska jag träffa Fadde och när vi är klara med varandra väntar Båtmässan. Turkiets turistråd bjuder in till info i deras monter om båtcharter och sådant kan ju alltid vara intressant.
Fick biljetten till Bulgarien idag. Det visade sig att jag fått halvpension. Vilken överraskning! Nåja, jag lär väl inte spisa middag på hotellet varje kväll, men det är ju skönt att ha möjligheten till en middag som redan är betald i förväg så att säga. Då slipper man köpa billiga pizzaslizes i slutet av veckan när reskassan börjar tryta.
Polaren Stellan som fick en stroke i december hörde av sig. Han har flyttat hem igen och verkar ha kryat på sig rätt skapligt. Han går i och för sig med käpp eller rollator men talet är tillbaka. Han hade talets gåva redan innan, men stroken har tydligen ökat på den egenskapen hos honom. Herrejösses vad han snackar! Men det får man väl ta. Kul att grabben är tillbaka i matchen igen.

Inga kommentarer: