tisdag 8 september 2009

Besviken

Blev sugen på lite stark ost i går. Med stark menar jag stark, ultrastark!
Danskarna fixar mestadels bra ost, typ Svarta Sara och Gamle Ole. Det är ostar som luktar surströmming och smakar så mycket att tungan krullar sig.
En bra ost ska innebära problem. När man öppnar vacpacen ska doften sprida sig över nejden, frugan ska lägga in om skilsmässa och katten ska dra till skogs.
Om fastighetspriserna minskar i grannskapet så har man fått tag i den ultimata osten, tycker jag:-)
Hittade en Svarta Sara på min lokala ICA-butik. Rätt så dyr, 124 spänn kilot, men vill man ha en stark ost så kostar det.
Men något har hänt. Svarta Sara smakade som en mesig Herrgård. Doften och vasslan fanns inte. Jag känner mig lurad.
Eller kan det vara så att åldern har tagit ut sin rätt? Min ålder alltså, inte ostens. Att smaklökar och luktsinne blivit sämre. I så fall vill jag gärna ha ett tips om en riktigt gröndjävlig ost som smakar och stinker så pass att man kan slå ut en armé med den! Kom gärna med tips nu när Svarta Sara förefaller ha gått i kloster och blivit en kysk nunna.

7 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Stilton-ost brukar väl klassas som rena döden!

Litet förslag till helgen:
Det är bilutställning hemma på Eckerö i helgen.
"Pärlor på hjul" i Eckeröhallen (som är en av nordens största inomhusarenor) förevisas på lördag mellan 11 - 20 och söndag mellan 11 - 17.
Ta bussen från bussterminalen klockan 0745 upp till Grisslehamn och sedan färjan över och du är framme 1200 (1300 lokal tid) Sedan går du en dryg kilometer så är du framme vid hallen.
Hem åker du med färjan som går 1830lokal tid.
Med lite tur så kan det bli Cadillac-åkande för den som stannar över natten, vi ska cruisa lite på byn är det tänkt!

LJ Media sa...

Man tackar för tipset.
Ska kolla intresset hos nån tidning först, annars blir jag hemma då det finns en del fix att styra upp.
Gissar att du finns på plats.

Flunkbuster sa...

Det finns plats i "lillstugan" över natten om du skulle komma över. Telefonnumret har du väl redan.
Om jag förstått rätt så förevisas allt möjligt som finns på hjul.
Inte bara gamla jänkare och andra samlarbilar.
Jag misstänker att det handlar om att förevisa diverse fordon mm som finns samlat i stugor och gårdar runtom på Åland.
Vill du veta mer kan du ta kontakt med organisatören Freddie Jensen som bor i Storby, Eckerö.

LJ Media sa...

Det låter ju skoj och ditt erbjudande om övernattning är mycket vänligt.
Jag gör ett allvarligt försök att checka intresset hos olika tidningar i morgon.
Om jag lyckas få något uppdrag så blir det tidig uppstigning på lördag så jag hinner med bussen till Grissle. Om inte så är jag lite tveksam. Men jag lovar att återkomma.

LJ Media sa...

Hej Flunkbuster.
Tyvärr så fick jag förhinder att komma i helgen, men gärna någon annan gång. Vi ses och hörs!

Flunkbuster sa...

Synd!
Jag kommer att lägga ut lite bilder efter helgen, då får du se vad du missat :-)

LJ Media sa...

Ser fram mot bilderna.
Det blev lite strul idag, dels därför att Internet legat nere (förra kommentaren la jag från föräldrarnas dator), dels för att jag fick besök och inte kunde vara så aktiv som jag önskat. Polaren som tittade förbi nekar jag aldrig en visit, dessutom var det ett tag sen vi sågs. Men jag hann få nobben från en tidning gällande Ålandsgrejen i varje fall...
Men det vore kul att se Eckerö med omnejd i ditt sällskap vid tillfälle. Kanske i samband med att Buddha, Uppgårdharna, Klicken, Peter och Gerd med flera sluter upp till en liten Härman-revival. Det kan ju vara nåt att jobba på, eller vad tycker du?