lördag 16 januari 2010

Nariga nävar

På grund av hotet från svininfluensan tvättar jag händerna överdrivet mycket just nu. Det har pågått i några månader och nu märker jag att huden på händernas ovansida har torkat och blivit narig.
Skulle i och för sig kunna ringa Heidi, en kollega som vet allt om spa och kroppsvård, men då skulle hon säkert rekommendera en resa till något land samt en behandling för hundratusen spänn:-)
Testade med att smörja in händerna med sololja och det funkar skapligt.
Men om någon har ett bättre tips vore jag tacksam.
Nivea, kan det vara något?

4 kommentarer:

Malte sa...

Jag har två tips.
1. Locobase® REPAIR® Specialkräm för mycket torr hud.
2. Försvarets hudsalva.
Båda finns på apoteket.
Repair kanske passar bättre på tunnare hud medan försvarets hudsalva passar på grovare hud. Försvarets hudsalva är lite kladdigare men jag har den uppfattningen att den funkar bäst.

LJ Media sa...

Huvudet på spiken!
Försvarets hudsalva hade jag nästan glömt. Tack för påminnelsen!

Bitte sa...

Eller olivolja! Och kokosfett.

LJ Media sa...

Rapsolja skulle kanske funka?
det har jag iaf i skafferiet...