söndag 10 oktober 2010

Förberedd

Sitter här hemma, nyduschad och nyrakad.
Förvandlingen från slusk till gentleman blev total:-)
Vill vara förberedd inför morgondagens strapatser och hoppa rakt ur bingen ner i jeansen.
I gryningen kastar jag mig i sadeln på min vita springare och rider i sporrsträck ner till de djupa Kolmårdsskogarna för att befria en man som sitter inspärrad i borgen.
Nä, så dramatiskt blir det inte. Men i svinottan kommer en reportagebil från den stora kvällstidningen och hämtar mig.
Vi ska ner till Kolmårdsanstalten och möta Fadde som har sin första permission från fängelset i morgon.
Jag ska skriva om hans dag och killen som hämtar mig plåtar.
Deadline är tisdag morgon klockan 09.00 så det lär bli en lååååång arbetsdag.
Men bättre det är att inte ha något jobb överhuvudtaget.

Inga kommentarer: