söndag 24 oktober 2010

Skomakarlåda

Hängde med några av grabbarna på krogen i går.
Käkade hemma innan vi gick. Tog ett glas vin bara för det där sociala köret. Alltid kul att träffa goda vänner.
Grabbarna beställde vilt. En åt lasagne, en annan åt entrecôte en tredje åt kebabtallrik.
Jag kollade menyn och såg att de hade skomakarlåda. En gammal favorit jag inte ätit på länge. Men att betala 140:- för något jag fixar hemma för 30:- och dessutom vet vad det innehåller är inte min grej.
Kollade förråden innan jag gick till ICA.
Potatis fanns. Även mospulver om jag skulle känna för det. Brun sås fanns det också ingredienser till, så jag köpte bara kött och bacon.
Om någon timme ska jag anrätta härligheterna och jag får äta skomakarlåda ytterligare en gång denna vecka.
Varför kan de inte sälja kött i lagom stora förpackningar?
Det finns ganska många enpersonershushåll där jag bor, men ICA verkar inte ha fattat det!

2 kommentarer:

Tantaluran sa...

Skomakarlåda är MUMS!

LJ Media sa...

Men jag fuskade och körde med pulvermos, så det blev lite utspätt när såsen kom på plats.
Nästa gång ska jag prova med pressad potatis. Det kan nog bli gott.