fredag 29 oktober 2010

Hittat rätt!

Behövde en ny mobiltelefon.
Den gamla hade fått ett eget liv. Stängde av sig själv, ringde upp sig själv och var allmänt jobbig på alla sätt och vis.
Började kolla möjligheterna att få tag på en telefon där jag kan, förutom att ringa och sms:a, få möjlighet att kolla mail och surfa på nätet utan att det kostar skjortan. Eventuellt lägga in ett blogginlägg emellanåt också...
I tisdags ringde en snubbe från ett av alla de företag som håller koll på oss mobilabbonenter. Efter en massa snack fram och tillbaka gick jag med på att förlänga mitt abbonemang i två år mot en ny nalle som inte är av värsta sort, men ändå rätt så bra. I-phone och andra smarta mobiler kändes för dyra samt lite för smarta för mig...
Dagen därpå kom ett sms från min mobiloperatör. Det förtäljde att jag numera får surfa obegränsat inom Sverige utan kostnad. Ringde kundtjänst och kollade om detta stämde. Jag hade ju inte beställt den tjänsten, men jodå. Det var bara att surfa hej vilt.
I dag kom nya luren. En helt ny värld har öppnat sig.
Jag har läst Aftonbladet, skickat e-post, kollat Facebook och testat GPS:en.
Dessutom har nyförvärvet inbyggd ficklampa, så man riskerar inte att bli mörkrädd nu när hösten tagit sitt järngrepp om oss.
Hittills känns nya nallen som att jag hittat rätt!

Inga kommentarer: