söndag 28 november 2010

Adventsmys

 
Den här helgen gick fort minsann.
I går ägnades dagen åt städning och att plocka fram adventsprylarna.
Hängde upp stjärnan i vardagsrumsfönstret, ställde ut en liten plastgran på balkongen och slutligen adventsstaken på fönsterbrädan i köket. Den jämrans adventsstaken vägrade lysa när allt var inpluggat och klart.
Jag hade en reservlampa, så systematiskt och noga provade jag lampan i samtliga gängor. Stakhelvet funkade nada.
Okej då, får väl köpa en ny. Med tanke på att jag haft den i över tio år och att den kostade 49 spänn på Ö&B har den nog gjort sitt. Jag tror att elkostnaden för den lilla trivselhöjaren överstiger inköpspriset.
I dag skulle jag träffat en gammal kompis för att prata lite om mitt bokprojekt. Hon sms:ade återbud på grund av att hennes mamma är dålig och behövde hjälp. Trist, men sånt händer.
I stället har jag bara suttit hemma och myst över att det är rent och fint hemma och över att den ljusa månaden december närmar sig. Kring nyår börjar man känna att det är ganska kort tid kvar till våren och sedan väntar en härlig sommar.
Tog i och för sig en prommis till ICA och köpte kvällstidningen samt lite att äta. Sån där enkel man man värmer i ugnen. Det får duga en söndag som denna.
Passade även på att ta en bild så ni kan njuta av den vackra utsikten jag har över parken och grannkåken.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: