fredag 26 november 2010

Tusenlappar

Fick en gliring för att jag inte är särskilt produktiv på bloggen numera.
Det har sina förklaringar. Skriver bok, bokar intervjuer och försöker få fart på mitt e-postsystem som vägrar snacka med förlaget. Alla andra kontakter funkar, jag kan ta emot mail från förlaget men inte skicka. Jobbigt.
I dag har jag jagat Conny Bloom, den gamle rockikonen. Hoppas jag får kontakt i morgon.
Men, men. Snart är det helg. Tänker ta en ledig lördag och feja lite inför första advent. På söndag ska jag träffa en av bokens huvudpersoner för att prata minnen från förr. Hoppas att få en stund över att slinka upp till föräldrarna också. Det var ett tag sen vi sågs.
Apropå detta inläggets rubrik. När såg du en tusenlapp senast?
Fundera över detta ett tag och kommentera gärna den förklaring jag fått medan jag kilar ut till frysen och plockar fram en bit oxfilé till fredagsmyset.
Sådär ja. Nu ligger oxfilén i kylen för att tina långsamt. Funderade ett tag att låta en flaska mousserande göra den sällskap, men den får vänta tills jag har något att fira lite extra. Typ att avtalet med förlaget är underskrivet eller så.
Åter till tusenlapparna. När såg du senast en tusenlapp? Du minns inte, eller hur!
Tydligen är det så att det antal tusenlappar Riksbanken bestämt sig för att vi ska ha i omlopp mestadels vandrar omkring i kriminella kretsar och aldrig når oss vanliga konsumenter. Så nu vet du det. Om du erbjuds en tusenlapp kan den lukta krutrök, knark, trafficking och annat som vi väl inte ska ha i vårt samhälle.

Inga kommentarer: