lördag 6 november 2010

Hans porriga majonnäs:-)

Jag har inte läst boken om kungen och hans eskapader ännu. Tänker inte köpa den heller, men kanske låna den på biblioteket. Vem vill ha en sån bok i bokhyllan till allmän beskådan för vänner och bekanta som kommer på besök? Inte jag i varje fall.
En del av de rykten som gått om kungen är sådant som de flesta har hört. Hans otrohet med några kändistjejer (jag nämner inga namn på bloggen), hans ganska stora alkoholintag med mera. Dessutom har jag en del stories om hans väna hustru, drottning Silvia.
Alltså, kungafamiljen är något som skulle bli en fantastiskt bra dokusåpa.
Thomas, som tidigare var gift med min kompis Elisabet, har lagt tre år på att ta fram dessa historier om vår ordblinda kung. Han har inte jobbat ensam. Han har fått hjälp av en tjej som inte var färdigutbildad journalist när projektet startade, samt av en annan tjej som har erfarenhet av att hänga ut andra "betydande personer" som horkarlar i bokform. Hon driver numera ett rehabiiteringscenter i en gammal herrgård hon köpt till underpris. Varför hon fick köpa till underpris kan andra få gräva i. Det finns säkert några hundar begravna i den historien.
Jag kollade lite på Flashback i eftermiddags. Det verkar som att boken till stora delar bygger på Flashbackinlägg.
Ett sätt att göra det lätt för sig som författare.
Det roliga var att en av annonserna på Flashback i samband med kungatråden erbjöd gratis telefonsex. Riktad målgrupp, eller:-)
Hoppas dock att Thomas har torrt på fötterna och har sparat det bevismaterial han förhoppningsvis har samlat på ett säkert ställe.
Om det stämmer att Säpo hotar dem som ger kungafamiljen negativ publicitet ligger han risigt till. Och i så fall lever vi i en polisstat. Kanske dags att avskaffa monarkin och närma oss de övriga EU-länderna. Behöver vi verkligen de där marionetterna?

Inga kommentarer: