måndag 15 november 2010

Produktiv

I torsdags började jag skriva på nya boken trots att jag inte ska träffa förläggaren förrän den 22/11. Men jag gillar ju att vara förberedd.
Utan att ha gjort en enda intervju har jag fått ihop ungefär 25 procent av vad en normal bok i denna genre ska innehålla textmässigt.
På så vis kan man ju tro att en bok skrivs på 20 dagar. Glöm det.
Min förrförra bok är den hittills snabbast skrivna boken från min penna. Den tog sex veckor att skriva. Efterarbetet tog sex månader.
Men det ska bli skönt att avslöja för förläggaren att halva boken redan är klar när vi ses om en vecka. Det är i varje fall min ambition att ha hunnit få ned så pass mycket på pränt innan måndagen den 22/11.
Skulle vi inte komma överens får jag väl gå vidare till något annat förlag eller ge ut den själv, för det lär bli en säljis. Facebooksidan om själva grejen har över 18 000 svenska medlemmar så intresse finns. Men jag är övertygad att vi kommer signa ett avtal om en vecka!

Inga kommentarer: