söndag 9 december 2007

Iväg igen

Fem dagar sedan senaste inlägget. Inte så värst bra. Får skylla på att jag haft en del att göra på sistonde. Har levererat tre knäck till Etablering Utomlands, fixat till ett par grejor till Ljuva Livet samt skrivit en story till Volkswagen Magasin.
Nu står väskan packad och klar inför nästa tripp, till Tyskland.
Hade jätteflyt i onsdags. Efter några sociala möten med Lettlands, Israels samt Tunisiens turistbyråer (med för mycket kaffe) landade jag på Bulgariens ambassad för party.
Alla som kom fick lägga sitt visitkort i en urna och sedan blev det lottdragning. Jag vann!
Priset var en vecka på fyrstjärningt hotell vid Svarta havskusten inklusive flyg.
Gissa om jag ser fram mot en vecka i soliga och billiga Bulgarien. Det får väl bli i juni nån gång.
Nä, nu är det dags att sticka till mitt andra hem, Arlanda. Vi hörs längre fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag vinner ALDRIG. Håller tummarna och hoppas, men det går aldrig min väg. Förutom när jag var på bröllopsfest nyligen. Alla borden hade ortsnamn från hela världen. Tävlingen gick ut på att lista ut varifrån de fick idén. Jag visste genast: det var orter som deras bestmans kalsonger varit i! Tyvärr vann jag inget fint pris, bara äran. Och fråga mig inte hur jag visste det rätta svaret.

LJ Media sa...

Var det ett enstaka par av hans fillingar som var vittberesta och i så fall varför? De borde ju vara rätt så slitna i så fall. Strumpor med 18 hål kallas för golfstrumpor, men golfkalsonger har jag aldrig hört talas om.
Jag får försöka lura av dig hur du visste det rätta svaret nästa gång vi ses någonstans ute i stora världen.