tisdag 4 december 2007

Man är visst produktiv...

Jubilerar på detta vis med mitt trettionde inlägg på bloggen.
Jag kollade på skoj i min bokföring hur många artiklar, reportage och notiser jag skrivit (och sålt) hittills under 2007. Jag baxnade över resultatet. 70 knäck, små som stora kommer från min penna. Då har jag inte räknat med min egen bok, inte heller det redigeringsarbete jag haft med en annan bok som kommer vad det lider, hoppas jag.
Jag har ytterligare några notiser och kortare artiklar på gång i december, så jag kommer att nå mitt högsta resultat rent produktivt i år. Synd att man inte kan säga samma sak rent ekonomiskt, men det reder sig säkert under 2008.
Baltikumsvängen var mycket lyckad. Jag hade flera givande möten och en intressant resa. Ambassadör Dag Hartelius var som vanligt mycket vänlig. Han var gästfri nog att bjuda in mig till sitt privata residens i Tallinn där vi hade ett givande samtal. Resultatet hittar du på www.etableringutomlands.se.
I morgon blir det en social dag. Ska först till vännen Zane Zelenkova på Lettlands turistbyrå, därefter blir det Israels turistbyrå som får den äran. Kvällen avslutas med ett av alla dessa ambassadpartyn som brukar äga rum i december. I morgon är det Bulgariens ambassad som bjuder.
Jag kommer att låta min smoking hänga kvar i garderoben. Jag kör med snygg piké och kavaj i stället. Man får ju oftast ont i huvudet dagen efter att man använt smoking:-)

Inga kommentarer: