måndag 17 december 2007

Nya ICA-avslöjanden

Nu kan det avslöjas! Jag har koll på en av de ICA-handlare som Janne Josefsson hängde ut i tv förra veckan. En av dessa handlare var min jobbarkompis på Hemglass för 25 år sedan.
Killens karriär på Hemglass kraschade då han en lördagskväll (förmodligen i onyktert tillstånd) begav sig hem till chefen och sänkte honom med en rak höger. Därefter blev han något av en marknadsknalle. Han sålde julgrupper, han skaffade en potatisbakningsmaskin som han reste runt med i landet och till slut blev han föreståndare på en större bensinmack med ett stort problem med svinn. Då killen var före detta skinnskalle och bra på att sätta sig i respekt fick han rätsida på svinnet ganska fort.
Så småningom hamnade han på ICA och blev rikskändis i och med köttfärs-skandalen.
Jag förstår däremot inte varför Josefsson enbart inriktade sig mot ICA-handlare. Samma fusk förekommer med all säkerhet hos de övriga kedjorna också. Men Josefsson har ju agerat partiskt förut. Jag minns osökt reportaget från valstugorna för ett par år sedan. Där fick ju Moderaterna klä skott. Oavsett vad jag har för politisk ståndpunkt så tycker jag att Janne Josefsson jobbar oschysst. Han arbetar åt ett public serviceföretag och då ska man vara opartisk!
Helgen har ägnats åt att skriva notiser. Jag har fått uppdraget att ansvara för Etablering Utomlands plocksidor i den tryckta tidningen. Bladet kommer i februari, är i magasinformat med glättat papper samt färgtryck och ska spridas i 40 000 exemplar. Tidningen kommer att skickas till VD för de 20 000 största företagen i Sverige samt till respektive företags styrelseordförande så nu blir man granskad av makthavarna, dock inte av Janne Josefsson hoppas jag:-)

Inga kommentarer: