lördag 29 december 2007

Sjukbesök

Ägnade en del av dagen åt att hälsa på en gammal kollega som hamnat på sjukhus efter en stroke.
Killen mådde bättre än vad jag väntat och det märktes att han uppskattade besöket.
Efter ett tag gick pratkvarnen rejält på honom och han slutade sluddra. Tänk vad ett besök kan göra. Jag hoppas att han snart är frisk och kan flytta hem igen.
I morgon fyller syrran år. Försöker som bäst klura ut vad man ska ge henne i present. Hon har ju allt. En resa är heller ingen idé då hon jobbar på Apollo och kan resa till solen för småpengar.
Var hemma hos Eric, en gammal polare som kombinerar jobbet som jurist med att köra taxi, i går. Kvällen övergick till natt och till slut var det morgon, men trevligt hade vi!
Vi spelade sällskapsspel, drack glögg och käkade pepparkakor med grönmögelost. Smaskens!
Vi passade även på att planera nyår. Det blir same procedure as last year. Fondue, där jag ansvarar för urvalet av kött, samt sällskapsspel och nyårsskålande hemma hos Olle och hans dotter Lina. Jag ser deras hus från mitt fönster. Skönt att slippa flänga omkring på nyårsafton. Eric kommer att vara med under supén, men sen kör han taxi. Nyårsnatten är visst den mest lönsamma natten om året, så den missar han aldrig.
Gott slut go´vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt på dig själv, Lasse! Jag är nyligen hemkommen. Hade övervikt på hemresan. Nej, inte i resväskan utan på magen. Ajajaj. Nu kör vi hårt 2008! Vi har fixat det förr och kan göra det igen. Höres!