söndag 2 mars 2008

Bra men slö helg

Sitter vid datorn och lirar poker (freeroll för låtsaspengar) när jag kom på att det kan vara läge för några rader igen.
Fredagsmötena gick bra. Affärsresenären hade i och för sig noterat nästa fredag för mitt besök, men de tog sig tid i alla fall. De killarna har just köpt livsstilsmagasinet Lustjakt. Det kan bli läge för några resereportage i den tidningen framöver.
Mats i Malmö fick positivt svar från sina chefer, så jag ska göra knäcket åt dem. Kul att publicera sina alster i en sydsvensk dagstidning.
Bilsportarna har inte svarat. Jag ska ringa dem samt några andra i morgon. Måste kläcka några reportageidéer och sälja in dem så att firman (och jag) överlever ett tag till.
I övrigt har det varit lugnt. Trotsade regnet i går och knallade ner till macken för att köpa kolsyra till Soda Streamern. Fortsatte sedan till Jenny och fikade samt lånade ett par årgångar ur hennes Kalle Anka-samling. Sen blev det en mysig hemmakväll med gänget från Ankeborg som sällskap.
Ska försöka lura med henne till Bulgarien om hennes semester passar ihop med min resa i juli.
Hon får väl ta med sig en kompis och boka sista-minuten så blir det billigare.
I nästa blogginlägg kan ni se fram mot att jag skriver om hur man bäst reser som singel.

Inga kommentarer: