lördag 22 mars 2008

Påskmiddag

Vårrustade balkongen förra helgen. Hade liksom tänkt att inviga den för säsongen med påskmiddag för några polare på påskafton. Nu ligger snön i drivor och vi har minusgrader utomhus, men vem fan ger sig? Inte jag i varje fall. Jag har köpt ett element hos min favvobutik, Clas Ohlson och tänker dra igång det en timme innan grabbarna kommer. Är det för kallt ute trots element och inglasad balkong äter vi inomhus. Jag har bunkrat upp med senapssill, inlagd sill, löksill samt min egen speciallagrade matjessill med gräddfil och gräslök. Givetvis blir det kokt potatis till sillen. Jag har även fixat ägghalvor med både svart och röd kaviar. Det serveras starköl och snaps till taffeln. Kaffe, avec och godis blir en utmärkt påskdessert. När det mesta är fixat ringer en av grabbarna och erbjuder sig att ta med sig en hemlagad Janssons Frestelse. Jansson är en av mina favvos, men vad sjutton ska man ha till? I vanliga fall brukar jag servera prinskorv till Jansson men nu finns det ju ett överflöd med annat käk. Givetvis tackade jag ja till erbjudandet. Men nog funkar det med att käka Jansson i ensamt majestät? Efter sillen... Eller hur, Bitte?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En Jansson är en Jansson är en Jansson - när, var och hur som helst!

LJ Media sa...

Håller fullständigt med:-)