tisdag 15 juli 2008

Incheckad

I morgon drar jag till Riga ett par dagar.
Polaren Hägge ville bli av med lite SAS-poäng på bonuskortet och jag hade också en del sparade poäng så vi bokade in oss för ett par månader sedan. 271 pix per näsa i flygskatt, thats it.
I dag fick jag också en beställning av ett resemagasin om ett mindre knäck från Riga, så det blir ju bra det också får man hoppas.
Som de proffsresenärer vi är checkade vi in på nätet redan idag. Vi tog varsin gångplats på rad nio. Nära till utgången. Vi reser bara med handbagage så vi snabbt kommer vidare till hotellet. Hägge har fixat så att vi kan gå genom fast-trackingången på Arlanda, så vi kommer till flygplatsen en timme före avgång och lär få en halvtimme för en stilla öl innan vi embarkerar planet.
I dag har det mest strulat. Har jagat ett par tröga betalare, en av mina uppdragsgivare har gjort KK och Aftonbladet tackade nej till min idé. Däremot ville redaktören spara mina kontaktuppgifter i sitt frilansregister. Det kan säkert vara bra för framtida jobb i den draken.
Körde slut på Jenny och jyckarna idag. Vi knallade en dryg timme. Hon var genomsvettig (jag med, för övrigt) och jyckarna såg helsega ut. I slutet av motionsrundan kom vi fram till en fontän som jyckarna började dricka ur. Efter en stund hoppade den äldsta jycken i och då följde den yngre, hon som i dag fick namnet "kokostjuven" efter. Innan vi gick ut så fikade vi. Jenny bjöd på kokostoppar. Sen gick vi ut på balkongen och rökte. Då passade kokostjuven på att käka upp alla kokostoppar som fanns kvar. Jag satt på balkongen och hörde Jenny skrika. Trodde först att hon fått nåt epilepsianfall eller nåt, så jag rusade in och kollade att allt var ok. Allt var ok, förutom att vovven låg och tuggade med välfylld mun.
Men vem kan vara arg på en gullig hund nån längre stund?
Inte jag i varje fall!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vara tacksam för att hundrackar'n åt upp kokostopparna! Sockret är viktens värsta fiende, vet du väl;-)

Anonym sa...

Rätt kul story:-) Ha en trevlig Riga resa.. har hört att det är en fantastiskt fin stad! Hör av dig om fika du har min mailadress under inlägget där du skrev om det

LJ Media sa...

Bitte, bättre att jag får en sockerchock än att gulliga vovven får det:-)
Pangis, snackade med polaren Hägge idag. Vi bestämde att ta en helg i Örebro med ett besök på det nya muséet. Förmodligen förta helgen i augusti, men det är inte spikat. Jag mailar när jag vet mer. Får väl ta med ett ex av min senaste bok till dig. Påminn mig gärna om det så jag inte glömmer.

Anonym sa...

Är boken klar?! Va kul! kan man kolla in den på nätet nånstans?

LJ Media sa...

Bitte, bokens omslag finns på www.kallakulor.com. Däremot kommer vi inte släppa något av innehållet på nätet. I varje fall inte just nu. Release är planerad till september. Hoppas att det blir så också. Men förläggaren är en sansad man som verkar vilja ha ut den han också.