torsdag 10 juli 2008

Länge sen

Hej alla.
Farsgubben har påmint mig att det var ett tag sedan jag bloggade.
Försöker göra bot och bättring nu.
Hade en solig vecka i Bulgarien med både kul upplevelser och trista blåsningar. Blåsningarna och det kuliga kan ni läsa om i det resmagasin som beställt knäcket. Lovar att avslöja vilket när det finns i kiosken.
Har försökt nå min bokförläggare utan framgång. Fadde ringde i lördags och undrade om hur vi ligger till i utgivning, men förlaget kanske har semester...
Försökte lura med mig Jenny till Bulgarien men hon tog en tripp till Turkiet med Sandra i stället. Nu får hon skylla sig själv, fast jag tycker synd om henne.
När jag satt och solade mig i Golden Sands (30 grader i skuggan) gömde hon sig för solen i Alanya (45 grader i skuggan). Nu är hon förkyld och mår allmänt pyton. Faan tjejen, du skulle hängt med mig i stället:-)
Snackade med vännen Imed i dag. Han hade just kommit hem till Stockholm från sitt hemland Tunisien. Han och barnen hade haft ett par fina veckor. Värmeböljan slog till när de reste norrut. Perfekt med andra ord. Jag och Imed planerar en tripp till Tunisien i höst. Det ska bli kul. Den mannen kan allt om sitt fädernesland och gillar att visa platser som turisterna sällan ser. Håll utkik i tidningarna som finns i en kiosk nära dig!

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

Det ska jag verkligen göra.. Själv har jag aldrig haft någon längtan till vare sig Turkiet eller Bulgarien.. men Kroatien och Slovenien har varit hitar.. Ett tips kanske:-)

LJ Media sa...

Kan vara nåt att ha i åtanke. Tack för tipset. Jag och en kompis snackade om att åka till Örebro för att kolla Ronnie Peterson-museet. Om du är hemma då kan vi ju ses på en fika.

Anonym sa...

LJ.. Det skulle vara trevligt!!! Hör av dig i såfall.. medlem@opssk.se