tisdag 9 juni 2009

Nattugglan blir rugguggla

Hmmm...
Jag, som aldrig är kvällstrött och oftast är uppe till mycket sent ska snart gå till sängs. Väckarklockan är ställd på 03.00. Ska möta resten av familjen en halvtimme senare. Flyget går vid sextiden på morgonen.
Man lär väl både känna sig och se ut som en gammal berguv, eller rugguggla, som jag skrev i rubriken (om det nu finns manliga sådana) när jag möter resten av gänget.
Jag har inte heller hittat någon intresserad redaktör som vill köpa knäcket från den kommande resan, men jag tar med kameran ändå.
Man brukar kalla såna jobb för "spek" men då vi ska bo all inclusive får man nog räkna med "späck" i stället.
Ha det bra alla bloggisar. Vi hörs!

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Späcka lungt:-)

Bitte sa...

Hoho! Var är du, Lasse? Nu har du väl ändå kommit hem?!