söndag 28 juni 2009

Otroooligt!

Åkte med polaren Roger och hans fru Monica till deras sommarstuga i fredags.
Som vanligt blev det en trevlig helg med massor av god mat, kul snack och en massa umgänge.
I dag, eller snarare i går, lördag, spelade jag och Roger Chicago. Vi körde om tio öre poängen och spelade tio omgångar.
Redan andra given i omgång två fick jag en Royal Straight Flush.
Det var andra gången i livet jag fått en så pass fin hand, så det var ju värt lite jubel. Jag kommenterade den handen att det vore kul om Roge kunde kontra med en Royal han också. Det gjorde han i omgång tio!!!
Att båda två skulle få Royal samma dag är ju helt osannolikt.
Därför ska de 25 spänn som jag vann investeras i en trisslott.
Eventuell vinst delar vi på.
Sen blir det vardag igen.
Har tvättstugan på måndag. Innan dess måste jag ladda bilbatteriet, då en spekulant kommer på måndag för att kolla på kärran. Ska även ringa runt för att fixa lite jobb innan jag följer med Hägge till hans sommarställe på tisdag.
Fan vad social man blivit:-)

3 kommentarer:

Bitte sa...

Tja! Såg att du ringt, jag slår en pling under dagen!

Pangbruden sa...

Hoppas lite av din tur droppar på mig i helgen:-)

LJ Media sa...

Det hoppas jag också, Pangis. Tilläggas bör att jag och Roger inte skrapat lott ännu, men det kommer.