måndag 24 augusti 2009

Halvskadad

Varför ska jag alltid bli halvskadad när jag besöker England?
Traditionen säger att jag ska vricka höger fot, men så blev inte fallet denna gång.
I stället fick jag smärtor i bröstkorgens nedre del samt på sidan. Till vänster alltså.
Det skedde i fredags och har inte släppt ännu. Skälet är troligen att jag använde vänsternäven för lite mer tunga grejor än jag brukar natten till fredag. tung dörr som skulle öppnas i motvind, liksom.
Senare samma dag fick jag ont i vänster fot. Hade gått upp för trappan i ett bevakningstorn. Det var förmodligen orsaken att foten hade några blåmärken på insidan.
Därefter var det vänster hand som förmodligen fick en kyss under sömnen.
Men jag är förmodligen på bättringsvägen.
Hade jag fått en hjärtinfarkt så skulle man väl känt av det i armen eller så, men så här efter snart tre dygn kollade jag med en kompis som en gång fått inflammation i en magmuskel med samma symptom som jag, fast en decimeter längre ner i kroppen.
Han berättade att han haft ont i två veckor. Hm, hoppas att mitt onda går över snabbare, även om det inte gör ont för jämnan...

Inga kommentarer: