lördag 15 augusti 2009

Rolig bloggträff

Sådärja, hemma igen efter en mycket trevlig bloggträff.
Bittes kompis Tim mötte upp vid Djurgårdsbron så att vi åtta övriga kunde borda hans balla båt. Väl ombord fick vi vitt vin alternativt öl. Allt var givetvis kravmärkt. Det handlar ju om Ecotrip.
Vi gick ut genom Djurgårdskanalen och fortsatte till Fjäderholmarma där vi picknickade.
Jag hade gjort ett par mackor med tonfisk, majo och tomater, Flunkbuster käkade rejäla dubbelmackor med korv, Tibor hade med sig grillad kyckling etc... Var och en njöt sin egen matsäck medan vi smakade på varandras dryck.
Jag hade laddat ett par kylklampar i ryggan, så rosévinet höll sig kallt.
Efter käket passade några på att ta ett dopp innan vi vandrade tillbaka till båten. Innan vi åkte kollade jag var Mackmyra har sin whiskydepå på ön. Påpassligt nog så fanns den nära toaletterna:-)
Sen seglade vi hemåt via Skeppsbron.
Vädret var toppen hela resan. När vi landat vid Djurgårdsbron splittrades gruppen en aning, men jag, Bitte, Buzan och Flunkbuster fortsatte med en runda på stan innan vi skildes åt vid Centralen.
När jag hunnit fram till Älvsjö kom regnet. Snacka om tur med vädret.
Vill passa på att tacka Bitte som fixat båtturen med detta inlägg.
Snyggt jobbat!

2 kommentarer:

pangis sa...

Det hade varit kul att delta! Men det kansek går fler tåg.. Hoppas ni hade en kanondag

LJ Media sa...

Det var jättetrevligt. Dessutom hade vi mer tur med vädret än jag trodde.
Läste i tidningen i morse att det kommit en hagelskur över Gröna Lund, men vi hade en solig dag.