tisdag 27 oktober 2009

Flyg bekvämt med Ryanair

Gjorde ett nedslag i Rhendalen i helgen.
Vid de tillfällen jag besökt denna vackra del av Tyskland tidigare har jag flugit med Germanwings till Köln och bokat boende i Bonn. Med Bonn som "Base Camp" finns det massor av vackra samt kulinariska upplevelser att få.
Denna gång var målet lite mer söderut. Jag hann kolla in två städer, Speyer och Mainz. Därför blev det Ryanair till Frankfurt/Hahn.
Noterade direkt vid embarkering att det fanns två trappor att välja på. Valde direkt den bakre, då de flesta trängdes vid den främre trappan. På så vis fick jag en plats vid gången längst bak. En kille satt redan vid fönstret och nästa passagerare som gjorde anspråk på vår stolsrad fick vackert sätta sig i mitten. Med väska och allt!
När det var dags att flyga hem körde jag samma taktik, men utvecklade den lite.
Jag såg till att vara hyfsat snabb i kön till ombordstigningen. Tog bakvägen och satte mig på samma plats (fast i nytt plan) som sist. De övriga två stolarna var lediga, så varje gång det kom någon ny passagerare skärpte jag upp min "böse blick" och såg sur ut. Resultatet: Jag slapp sällskap, så när vi var i luften fällde jag upp armstöden, tog av mig skorna och säkerhetsbältet, la mig raklång med jackan som kudde och zzzzzzov mig till Skavsta.
Snacka om businessclass, trots att det var längst bak:-)
Då jag nu har förtäljt alla bloggissar om mitt beteende på flyget så vet ni att både Speyer och Mainz är två trevliga städer som kräver mer än en helg. Ta en stad per weekend så blir det mera soft...

2 kommentarer:

Pangbruden sa...

Ha ha..Tack för tipset:-)

LJ Media sa...

Det var så lite så:-)