lördag 31 oktober 2009

Överraskad

Min polare Kenneth, mannen som fick mig att börja motionera, ringde i förrgår.
Han ville ta en motionsrunda, men då jag just kommit in efter en sväng tackade jag nej men föreslog lördag som en lämplig dag att knalla en sväng. Så blev det också.
Kenneth ville gå till Gömmaren, en liten källsjö som ligger en knapp timmes promenad hemifrån. Jag kinkade lite. En timme och sen ska man tillbaka också, men Kenneth stod på sig så vi gick till Gömmaren.
Väl framme stannade vi vid en raststuga och gjorde upp eld. Sen visade sig Kenneths ryggsäck vara ungefär lika innehållsrik som Bamses polare Skalmans sköldpaddsskal.
Han plockade först fram varsin öl. Gott som fan efter promenaden. Därefter vankades det Irish Coffee gjord på spraygrädde, kaffe, farin och Talisker.
Jag påpekade att Talisker är lite för fin att göra Irish Coffee på, så vi gick över till att dricka Taliskern ren, med kaffe som tillbehör.
När brasan blivit glöd plockade Kenneth fram grillkorv så vi grillade och njöt den vackra utsikten över sjön.
När mörkret började komma gick vi genom skogen till den badplats jag minns från barnaåren. Där mötte vår kompis Bengan som skjutsade oss till Huddinge Centrum.
Vi satt ett par timmar på O´Learys där jag bjöd Kenneth på ett par Zlatopramen som tack för en väldigt mysig utflykt.
Vete fan när jag grillade korv i skogen senast! Eh, jo, i dag var det ju:-)

2 kommentarer:

Bitte sa...

Härligt med spontana och överraskande kompisar!

LJ Media sa...

Jo, det är roligt. Man får väl hitta på något sätt att ge igen på:-)