söndag 11 november 2007

En bra helg

Det gick inte som planerat. Nostalgia får vänta tills i morgon. Började med att skriva till Volkswagen. Det blev ett råmanus som jag får diskutera med dem om vilken mer info som ska tillföras. Grattade farsan på Fars Dag. Han fick en handsnidad giraff som jag köpte i Durban.
Efter en nice lunch, morsans lasagne, gick jag vidare till en av våra lokala krogar för att träffa Hägge, en polare man ser alltför sällan. Vi snackade lite, blabb-blabb, och tog ett par glas vin. Hägge drog en kul story; ett äldre par diskuterade skillnader om förr och nu. Gubben sa till slut; "När vi träffades hade du bröst och jag mustasch, nu är det tvärtom"!
Den var bra tycker jag.
I nästa vecka MÅSTE jag vara lite emr produktiv, även om helgen faktiskt gett en del. Ett manus samt en viss bildsortering är avklarad. Men det ska nog lösa sig...

Inga kommentarer: