tisdag 6 november 2007

Nyss hemma

Hallå alla mina supportrar, fans och andra läsare.
Kom hem från Sydafrika i går kväll efter en massa strul med inställda flyg, försvunnen resväska etc. Fick en bonusdag i Amsterdam på grund av detta. Den staden är fortfarande en liten favorit för mig i Europa. Amsterdam delar favvo-skapet med Riga, Tallinn, Berlin, Dublin, Köpenhamn, Vilnius, Stockholm och en del andra städer. Jag har många favvos, liksom...
Då jag hade åtta timmars väntan på flyget hem så tog jag tåget till Amsterdams Central och vandrade runt i de gamla stadsdelarna. Köpte en dyr varmkorv (3,5 euro) på Dam, gick gågatan neråt förbi sexmuseet (skippade Red Light District, man börjar väl bli gammal, dessutom gillar jag inte att betala för sådant som är gratis på hemmaplan) och landade på ett fik där jag köpte en krokett fylld med ost och skinka. Jag beställde ett glas rött vin till, men de serverade inget vin eller öl. Däremot var det okej att jag köpte en flaska vin i affären intill och tog med mig. Hittade en piccoloflaska rödtjut i butiken. Den kostade 1,5 euro. Jag slog till och köpte den. Väl tillbaka på fiket furnerades jag med ett glas vatten att sänka vin och krokett med samt ett glas att hälla upp min medhavda piccoloflarra rött bordsvin i.
Sånt kallas service!
Systemet med BYO (Bring Your Own) borde snarast införas i Sverige. Kan ingen inflytelserik läsare av denna blogg interpellera i riksdagen om ämnet?

Inga kommentarer: