onsdag 14 november 2007

Ny bok på gång

Tisdagen förflöt ganska ok. Avslutade med Österrikisk afton på Piperska Muren.
Hade mailkontakt med min förläggare idag. Nya boken granskas av två jurister, då det finns en hel del som kan orsaka rättegångar och någon "julstämmning" vill vi inte veta av. Därför missar vi förmodligen den viktiga julhandeln, tyvärr.
Boken är skriven i samarbete med Fadde Darwich och beskriver hans liv, utan omsvep.
Läsaren får veta detaljer om hans uppväxt och pojkstreck i Syrien, hur han upplevde sina pubertetsår i Sverige, om hans idrottsliga meriter - men mest om hans roll som King Maker i dörren på The Spy Bar, då Europas hetaste nattklubb.
Jag hoppas att alla som läser denna blogg ser till att ha lite deg över efter jul och att ni sätter av i sporrsträck till en bokhandel nära dig då boken är släppt. Köp gärna två eller flera så du har en i reserv när det första exemplaret är sönderläst.
Tänk om min situation från fattig frilansare kan ändras till att bli en rik författare:-)
Det hänger delvis på dig!
Jag lovar att rapportera nyheter inför boksläppet här på bloggen, så håll koll.
I morgon blir det möte med en uppdragsgivare, sen ska vi gå på en klarinettkonsert med efterföljande mottagning. Lettlands ambassad bjuder. Kan bli kul, även om klarinettmusik inte är min grej direkt. Men 40 minuters lir med pruttrör ska man väl palla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Nu är jag här;-
/Bitte

Anonym sa...

Nu är jag här igen! /Bitte