tisdag 20 november 2007

Liklukt

Vilken dag! Bra på alla sätt. Började med sen frukost, därefter skogspromenad med Ove, jycken och Ann-Marie. Hon kände en liklukt från en hög kvistar och började på kvinnors sätt att skapa sensation över detta. Jag kontrade med att hunden borde reagerat. Då föll samtalsämnet som en sten. Därefter blev det hemgång, rumsarrest vid datorn och en artikel till Nostalgia. När jag nästan var klar ringde Tore och undrade om jag ville ta en motionsrunda kombinerat med ett krogbesök. Jodå, man kan ju äta något nyttigt på krogen, så efter en tvåkilometersrunda blev det kebabtallrik med ris innan vi gick tillbaka hemåt igen.
I morgon ska jag skriva sista knäcket som Ljuva Livet beställt. Det blir om trakterna kring Durban i Sydafrika. Ska även maila Nostalgia samt bränna en cd med bilder och posta till herr redaktören.
Sen blir det motion, mat samt planering av mina kommande resor. Ska även styra upp ett jobb med min gamle vän Hagen här i Stockholm nästa vecka, men det får bli på torsdag. Onsdagen är fullspikad med annat trevligt samt nyttigt för inkomsterna.
Faan, man är ju privelegierad som kan lägga in träningspass mitt på dagen så här under den mörka årstiden. Skönt att slippa passa arbetstider, även om vissa lämningstider kan vara tuffa.

1 kommentar:

Thomas Possling sa...

Lukten kanske kom från dig. Du är dig ju rätt så lik ...