onsdag 28 november 2007

Buss på Baltikum

Har just mailat ett färdigt knäck till Thomas på 4 Wheel Drive. Kolla gärna in hans blogg, possling.blogspot.com.
Har just packat inför nästa resa. Sticker till Riga i morgon för att ta reda på hur man kan uppleva två huvudstäder en långweekend. Jag tänker åka buss mellan Riga och Tallinn. Den resan tar fem timmar och jag räknar med att få se en del nytt genom bussfönstret.
Att flyga tar en timme och är obetydligt dyrare. Varför flyger jag inte, undrar väl nån vän av ordning. Men hallå! Först ska man vara på flygplatsen två timmar före avgång. På flygplatser är det oftast dyrt att ta en fika vilket man gör för att inte förgås av leda. Efter någon timme får man veta att flyget är försenat så man landar ungefär samtidigt som bussen kommer fram. Dessutom upplever man mer från ett bussfönster. Jag får väl ladda ryggan med några mackor och ett par vattenflaskor så klarar jag mig fint.
Ska käka middag med en kille i Tallinn på fredag kväll. Hoppas att det inte blir alltför sent då jag tar med mig datorn och hoppas hinna skriva en av de fyra artiklar jag ska göra redan på hotellrummet. Disciplin var ordet.
Nu lär jag inte hinna blogga mer före söndag, men välkommen tillbaka i nästa vecka.

Inga kommentarer: