fredag 27 juni 2008

Blåst på ett par semesterdagar...

Jag får skylla mig själv.
Hade bokat in en vecka i Bulgarien för en välförtjänt semester.
Kollade dock av med ett par tidningar, dels en stor morgontidning, dels ett välkänt resemagasin om intresse av reportage från platsen.
I förmiddags ringde resemagasinet och tackade ja.
Kul i och med att de bytt chefredaktör och att vi fått kontakt, så jag får väl se till att göra ett så bra jobb som möjligt.
Slutlevererade till tidningen Motor i går.
Jag har aldrig tidigare fått så mycket beröm för ett levererat knäck, så jag är helt övertygad om att det kommer bli fler jobb för den tidningen.
Dessutom är deras chefredaktör en väldigt trevlig herre som jag träffade på en resa i Tyskland. Såna killar är det kul att jobba med. Ska väl ta ut honom på en öl någon gång.
Att jag inte bloggat på över en vecka får skyllas på jobb samt fotbolls-EM.
Inte för att jag är någon fotbollsfantast, men EM är en trevlig ursäkt att träffa sina goda vänner. Vi kollar matcherna, grillar och tar ett dopp i polarens pool. Allmänt trevligt, liksom.
Om matchen skulle kännas för trist går jag ut på tomten och kastar lite boll till hundarna i stället.
Finalen ska jag dock se i Bulgarien. Får väl leta upp någon trevlig sportsbar och heja på Tyskland.

Inga kommentarer: