onsdag 11 juni 2008

Ömsom vin, ömsom vatten...

Jag fick jobbet hos Den Stora Kvällstidningen!
Inget jätteknäck, men vaddå. Kul att få in en fot och att kanske få göra fler grejor åt dem i framtiden.
Vännen Bitte hörde av sig och bjöd in till en härlig resa till Italien med vinprovning och annat kul. Tyvärr blev jag tvungen att tacka nej, då jag dagen efter hemkomst drar till Bulgarien på semester.
Vill inte chansa på inställda Ryanairflyg och annat som kan sumpa semestern. Dessutom behöver jag en vecka hemma för att lägga upp jobb innan Sverige stänger i juli.
Jag missar därmed vinet i Italien denna gång, men bulgarerna har också en fin vintradition så jag får väl beställa in ett glas därnere bara för att testa. Med en flaska vatten till.
Gällande Grekland så mailade Den Stora Kvälltidningen sina önskemål om vad faktarutorna skulle innehålla. Såg till min förskräckelse att de pressreleaser samt infon på Club Meds hemsida inte innehöll det jag behöver få reda på för att kunna ro knäcket i land. Mailade därför klippan Emelie på den PR-byrå som jag jobbar med. Hon fixar säkert den info jag behöver medan jag är i Hellas och plåtar febrilt.
Var ute och gick en runda med Jenny och jyckarna i eftermiddags. Hon bjöd på en fika efteråt. Sen visade hon mig en sak som hon fått av sin pappa. En helschysst Nikon D100! Hennes pappa är fotograf och hade just utrangerat kameran ur sin firma. Faaaan, jag är fortfarande på D70-stadiet, men när inkomsterna från boken kommer ska jag köpa en D200 (minst). Då får man väl lära sig plåta på nytt. De nya kamerorna har ju massor av finesser som man bara måste lära sig!
Det är väl ingen som tror att jag är en prylbög, eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet men du.. Du kan ju inte jämföra Bulgariska viner med italienska:-) Trevlig sommar

Anonym sa...

Kika in på www.prisjakt.nu och jämför priser och egenskaper :)
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=480

LJ Media sa...

Halloj Pangis! Jag föredrar för närvarande Sydafrikanska viner. Pinotage är favoritdruvan för närvarande. Har levererat jobbet men fått lite bakläxa. Hoppas att min nya version håller... Ha en riktig pangsommar!

Katarina, tack för tipset. Ska kolla. Brukar annars mest kolla in pricerunner.