onsdag 11 juni 2008

Till Grekland, ja ja...

Har just dragit av mig den blågula tröjan efter en fotbollskväll i glada vänners lag. Förbereder en tripp till Grekland som uppmärksamma besökare redan känner till. Frågan är om hur politiskt korrekt det är att ta med den tröjan till ett Grekland som nyss förnedrats av de svenska vikingarna med 2-0? Är inte Grekland regerande europamästare? Tror dock att jag lämnar tröjan hemma, mest för att visa respekt för värdfolket:-)
De vita brallorna får dock följa med. Har letat fram vit pikétröja, vita strumpor, vita skor och som kronan på verket en vit skepparmössa. Kan vara bra att ha till eventuell bildbyline. Ska med 90 procents säkerhet göra en grej till en av de två stora kvällsdrakarna och de brukar köra med sådana. Nä, nu ska jag kolla runt lite hos SAS och ta reda på hur jag kan checka in direkt på nätet så jag får en extra timme till godo på torsdag morgon. Hörs och störs.

1 kommentar:

Thomas Possling sa...

Hoppas du lyckas hålla brallor och annat rena. Vill du hedra fosterlandet får du väl spilla blåbär och senap. Tror inte det finns något land med brun-grön-vit flagga.
Ha det bra på din "vita vecka". Alla behöver en sådan då och då.