torsdag 19 juni 2008

Vinnare eller förlorare

Nu kan det avslöjas.
Den Stora Kvällstidningen som köpte mitt Greklandsjobb var Aftonbladet. Skandinaviens största kvällstidning med 1 201 000 läsare! Kändes ballt.
Knäcket publicerades i onsdags och blev väl rätt så bra. Hoppas bara att redaktören tycker det också. Ska ringa honom efter helgen för att stämma av läget. Men det är ju publicerat, så det är nog ok.
Väl hemma från Helsingfors hittade jag en avi på hallmattan. Jag hade ett paket att avhämta på vår lokala postterminal. Började ana oråd när jag såg att avsändaren var Landmann och att paketet vägde över 20 kilo. Kändes mindre ballt.
Jag brukar delta i olika tävlingar på nätet, mestadels slogantävlingar. Ibland vinner jag. Jag har inte en susning om vilken tävling jag vunnit denna megagrill i, men jag tror att jag bespetsat mig på andrapriset eller tredjepriset i just denna tävling. Typ presentkort eller så. Vad har jag för nytta av en supergrill? Jag bor på sjätte våningen i en HSB-tvåa!
Nu ligger grillfan och belamrar halva vardagsrummet. Den ska säljas fort som katten!
Nån som känner ett behov av en Landmann American Design? Under listpris, så klart. Halva priset är väl ok?
Är man en winner eller en loser i detta läge?

3 kommentarer:

Pangbruden sa...

Jamen lägg ut den på blocket .. pengar kan man aldrig ha för mycket av! Btw.. Grattis till knäcket.. Fan att jag missade tidinigen. Fortsatt trevlig helg

Thomas Possling sa...

Grattis till grillen. Slogantävlingar är kul. Vann en hundkoja (Cooper S -64) för några år sedan. Sålde den - precis som du ska göra med grillen. Synd att man sitter i en etta i Helsingborg. Kunde varit spekulant annars.

LJ Media sa...

La ut grillen på en annan annonssida. Får väl se om någon hör av sig. Den är värd 1200 spänn enligt importören. Jag begär en femhundring. Thomas, jag minns din koja. Har för mig att jag deltog i samma tävling, men minns inte vilket företag som arrangerade den.
Har vunnit en del smågrejor som en dyr klocka, en fin resa, en massa grillmarinader :-), presentkort med mera genom åren. En gång kom jag tvåa i en tävling där förstapris var en resa till finalen i Fotbolls-VM i Paris för två personer inklusive extra av allt. Fick en fotboll, en tröja, en keps och en väska. Samt en inkomstuppgift på 3000 spänn. Skattmasen hörde av sig och frågade varför jag inte tagit upp de 3000 i min deklaration. Jag erbjöd dem att få grejorna i stället. De avböjde och la ner fallet.