onsdag 4 juni 2008

Vita brallor

Finns det ett mer opraktiskt plagg än vita brallor? De är fräscha i max en halv kväll, sedan har man fått nån fläck (vanligtvis grön eller brun) och så var den kvällen förstörd.
Ska till Grekland nästa vecka. Invigning av en ny resort i Club Meds regi. En av kvällarna har dresscode "white evening". Var ute och jagade vita brallor i förrgår. Det verkar inte som vitt är sommarens modefärg precis. Halvsunkiga Dressman hade vita jeans för 600 spänn. Kapp-Ahl hade nada. Best of Brands, vår lokala snobbutik hade ett par Boss för 1500 spänn. Jaag tackade artigt och lämnade butiken.
I går gick jag till granncentrumet Stuvsta. Där finns en butik som säljer lågprisjeans. Hittade ett par långa piratbrallor med rätt färg. Priset var bara 199 spänn så jag slog till direkt. Det kändes ändå lite mysko att lägga en tvåhundring på ett par brallor som bara kommer att användas en enda gång. Kan de inte börja tillverka engångsbrallor av papper som man kan köpa för en tia styck?
Estlandsresan var underbar! Strålande sol precis som i Sverige, men billigare öl på uteserveringarna. I det gamla industriområdet vid Tallinns hamn har det rustats upp ordentligt. Området har kvar sin karga karaktär men lokalerna inhyser numera en lyxrestaurang samt en pub. Restoran Ö som krogen heter har massor med delikatesser på menyn. Jag käkade kungskrabba till förrätt. Puben intill heter Scotland Yard och är värd ett besök för sin häftiga och omväxlande inredning. Jag tog ett varv och "ögade" stort.
Förutom krogliv i Tallinn blev det några härliga spa-behandlingar samt promenad i Pärnu. Det behövdes så jag kunde ladda batterierna inför mitt skrivarmaraton som pågår just nu. Levererade en grej i dag. Går pang på nästa knäck i morgon och ska göra en tredje grej (där intervjun blir först på tisdag) innan jag drar till Grekland om en dryg vecka. Hoppas för övrigt att Sverige spöar Grekland i Fotbolls-EM på tisdag kväll.

2 kommentarer:

Thomas Possling sa...

Det där med bruna fläckar på vita brallor fattade jag inte riktigt ... När det gäller gräsfläckar tror jag du smickrar dig själv.
Skaffade faktiskt ett par 10-minutersbyxor själv förra sommaren. Brukar vara rena tills man ska stiga in i bilen.
Läste i en testrapport av Johannes Collin att det var lätt att skita ner sig när man skulle lasta en viss modell. Är det måhända då man får bruna fläckar på byxorna?

LJ Media sa...

De bruna fläckarna kommer sig av att under det gröna gräset finns det brun jord. Min kompis Jenny klädde sig helt i vitt när vi bevistade ett bröllop för snart två år sedan. Hennes brallor var både bruna och gröna när kvällen blivit natt. Men det var en kul fest som vi sent ska glömma!
Men Johannes Collin kanske har lättare at skita ner sig i ofestat tillstånd än Jenny:-)