måndag 11 maj 2009

Flygsäkerhet

Läste i kvällstidningen om ett gäng "fotbollssupportrar" som gått bärsärkagång ombord på Malmö Aviations flight från Malmö till Bromma.
Malmö Aviation överväger att portförbjuda de sju som polisen tog hand om på sina flygplan.
Själv så tycker jag att Malmö Aviation ska vidarebefordra listan på dessa huliganer till samtliga flygbolag. Sällskap av den sorten vill i varje fall jag undvika på flyget.
Resan till och från Berlin i helgen gick dock bra, förutom en liten retfull detalj.
Jag reste med ryggsäck, men i Tyskland frestas man över billiga livsmedel så det blev lite shopping.
Knölade ner en bag-in-boxvinare, en flaska mousserande och lite brun rom i ryggan. Dessutom köpte jag fullkornsbröd och leberwurst.
Vid incheckningen luggades jag på 10 Euro då incheckat bagage kostar extra med Germanwings. Jag hade väl förträngt det, då det var ett par månader sedan jag bokade biljetten, men det kändes snöpligt.
Rågbrödsmackan med leberwurst jag tog till frukost i morse smakade i varje fall förträffligt, så det får väl vara värt de tio Euro jag torskade...

2 kommentarer:

Mange sa...

Det är många "mysiga" ingredienser i Leberwurst http://salsus.se/index.php?page=leberwurst-1-2 men det smakar säkert gott.

LJ Media sa...

Mange, du skrämde mig lite. Men när jag kollat länken såg jag att det bara är naturliga råvaror i leberwurst. Har faktiskt smaken kvar i munnen efter en leberwurst-macka jag åt nyss.
Den är god!