lördag 23 maj 2009

Mycket Åland, kanske...

Läste Monica Gunnes krönika för några dagar sedan.
Hon berättade om sin kompis, en icke namngiven frilansjournalist, som skulle tillhöra eliten av landets journalister. Problemet var bara att hon inte får några jobb...
Jag får fortfarande jobb, även om de är svårare att sälja in.
Gjorde en grej om Arlandas VIP-service, men fick nobben av tidningen jag tänkt på i första hand. Nu ligger den artikeln för bedömning hos en annan tidning. Hoppas på bra respons, då Arlandas VIP-service faktiskt är riktigt bra.
Får jag inte text och bilder sålda så hamnar texten på bloggen i stället.
Den nobbande redaktören och jag har en annan dialog. Viking Lines gamla VD ska sluta vid årsskiftet och hans efterträdare ska presenteras på Åland den första juni.
Jag ska (förhoppningsvis) intervjua den avgående direktören och passar då även på att trycka ner Tomas Lepistö, Ålands okrönte hotellkung, i heta stolen.
Jag ska till Helsingfors med polaren Hägge i helgen. Lyxhytt med balkong. Båten är tillbaka i Stockholm den 29/5 på förmiddagen. Blir jobbresan till Åland av lär jag få stiga över landgången samma eftermiddag och är åter den första eller andra juni.
Det tredje juni flaggas Birka Paradise om till svensk flagg, vilket firas med en kryssning i sällskap med potentaterna.
Det lär bli mycket Åland om en dryg vecka, hoppas jag. Och mycket skrivande...

2 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Aldrig fel med lite Ålandsresor. Appropå Åland; Gunnar Eklund "kastade veven" i helgen (han som startade Viking Line)

LJ Media sa...

Aj då. Visste du att de flesta fartyg som seglade under Eklunds flagg fått sina namn efter hans fru Ella?