fredag 1 maj 2009

Fysiskt slut

Käkade med några av grabbarna i går.
Eric kom med förslaget att vi skulle knalla en bit i dag, första maj och allt.
Han tyckte att vi skulle gå från Trosa till Tullgarn, en sträcka på 18 kilometer.
Det lät ganska lagom tyckte jag och lovade att haka på.
Förberedde ryggan med en fikatermos, fyra mackor samt 1,5 liter vatten innan vi möttes upp vid elvatiden på förmiddagen.
Vad jag inte räknat med var att största delen av vandringen handlade om obändig terräng, vilken inkluderade bergsbestigning, hopp över bäckar, klättring över elstängsel och annat trevligt.
Promenaden tog fem timmar och 40 minuter totalt. Då hade vi totalt rastat i 40 minuter.
OK, det var en vacker väg med mycket havsutsikt, men gissa att jag kände mig stel i hela kroppen när jag steg ur bilen efter en timmes färd hemåt.
Ska bli intressant och se hur träningsvärken slår till i morgon.
Eller om man har gått ner lite i vikt:-)
Men det var länge sedan jag kände av denna totala fysiska trötthet som jag har nu.

2 kommentarer:

pangis sa...

Du har nog gått upp i vikt..muskelvikt efter den promenaden! Bra jobbat!

LJ Media sa...

Du hade rätt.
Upp sex hekto.
Får väl hoppas att musklerna förbränner lite extra.
Den enda krämpa jag fick var ont i nacken.
Jag sov nog för djupt i natt och märkte inte att jag hade nån konstig sovställning:-)
Hoppas att värken går över snart.