fredag 3 juli 2009

Gulligt, eller?

Har besökt polaren Hägges sommarställe i Rommeholen, strax söder om Borlänge.
När vi stod i kön på ICA Maxi ringde Bitte, som kommer från just den stan. När hon fick höra att jag fanns i hennes forna hemstad fick jag ett smakprov på dialekten från en äkta dalkulla! Ballt!!!
Vi snackade om ett event som kommer att drabba alla er bloggisar. Håll ögonen öppna framöver.
Givetvis passade vi på att turista lite. Hägge visade mig en strutsfarm. Okej, inget unikt direkt, men farmen var väldigt turistisk och anpassad för barnfamiljer med bland annat ett särskilt hus där man fick kolla in gulliga strutskycklingar.
Döm om min förvåning när bonden (eller farmaren kanske det heter) drog förbi med sin traktor som hade en vagn baktill. Vagnens tillverkare (antar jag) hade sitt firmanamn längs sidan: MENGELE.
Då fick jag lite taskiga vibbar, så vi drog vidare.

Inga kommentarer: